onsdag 3 juni 2009

Confused I Am


Jag får väl lov att erkänna att jag är en rätt så förvirrad människa. Jag blir lätt disträ och har svårt att komma ihåg saker. Framför allt namn och ansikten. Det kan ställa till det lite, särskilt när man ska hämta barn på dagis. Jo jag känner igen mina egna men har lite svårt att hålla reda på deras vänner med föräldrar. Idag blev det faktiskt riktigt rörigt bara därför. A ville gå hem till en vän, men vännens förälder skulle bort och kunde inte. A grinade och förstod inte och J grinade för han ville också. Nu visade det sig att det finns två pojkar på dagis med samma namn, den som A ville hem till kunde och den andra följde med oss hem. Hängde ni med? Jag gjorde det knappt, bytte telefonnummer lite snabbt med föräldrarna så nu är jag hemma med lillebror och lilla E och storebror är hemma hos stora E. Rörigt värre. Hoppas jag lyckades få rätt telefonnummer till rätt barn.

Annars har jag varit allmänt ofokuserad idag. Tankarna är hela tiden på annat håll. Jag försöker få helgerna, dagarna och timmarna att gå ihop med flytten, renovering och packning. Det är tight helt enkelt.
Kanske får jag i alla fall lite hjälp med allt nu när lillasyster blev fortsatt sjukskriven. Och kan ni tänka er att läkarna tror att hon har samma sjukdom som jag hade, Sarkoidos. Kommer ni ihåg den gamla resan? Usch. Men samtidigt bättre än alternativen. Man får verkligen vara tacksam för det lilla nu för tiden.

Nähä, packa var det.

2 kommentarer:

Catrin sa...

Låter rörigt med alla barn....., hoppas din syster slipper samma resa som du hade för 2 år sedan. Men du har ju erfarenhet och kan stötta. :-) Snart ska du se att Juni gått och ni har fått ordning på allt. Tid är bara en siffra som rusar förbi.. Kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

Katrin: Ja det blev lite rörigt vill jag lova ;-)
Ja hon har ju inte alls mått bra, men hon vet ju vad det handlar om nu, hon har ju fått se ett levande exempel, hihi.
Läängtar tills det är ordning och reda igen =) KRAM!