torsdag 25 juni 2009

Time To Breath


Tung i huvudet idag. Blev en spontan kväll på en uteservering igår med lite rosévin, drinkar och trevligt sällskap. Skönt att ta en paus ifrån hus och jobb, men idag får jag inte direkt mycket gjort. Och jag har verkligen en lång "borde" lista. Måste städa lite eftersom svärföräldrarna ska husera här i helgen, måste packa inför Göteborgsresan imorgon, tvätta och egentligen var tanken att jag skulle måla lite i huset också. Men i stället pimplar jag kaffe, surfar och försöker ignorera röran runt omkring mig. Lite svettigt att vara bakis i den här värmen kan jag avslöja.

Huset börjar i alla fall bli så gott som färdigt för inflytt. Vi har hunnit otroligt mycket på de här två veckorna. Men det har varit tungt. Väldigt tungt. I tisdags var jag så slutkörd så tårarna rann mellan penseldragen. Orken tog helt enkelt slut. Jag bestämde mig då för att ta en paus ifrån vårt blivande hem, så igår var jag inte där överhuvudtaget. Och idag skippar jag det också. Det blir lite mer att göra nästa vecka i stället, men så får det vara. Jag behöver få andas lite.

Nähä, nu måste jag fundera ut vad sjutton jag ska packa inför helgen. Solglasögon är just nu det enda på listan. Lite mer än så behöver jag nog.

Inga kommentarer: