fredag 27 augusti 2010

Friday And No Work


Planen för den här dagen var egentligen storstädning. Dit har jag inte kommit än. Det fina vädret gör ju att man hellre sitter med en kaffe på altanen än skurar toaletter. Dessutom har jag och den lilla varit rätt så slöa idag, det blev mest mys hela förmiddagen.

Just nu är båda de små på vift hos en kompis och jag har lite långsamt börjat vika tvätt. Det känns inte så viktigt det där med städning idag, att bara vara är mer välbehövligt. Jag njuter för fullt av några lediga timmar i den annars rätt så kaosartade vardagen. September ser inte så lovande ut när det kommer till egentid. Det händer nåt i princip varje dag. Det mesta är av den trevliga sorten, så jag ska inte beklaga mig.

Jag skulle egentligen ut och fira av en kollega ikväll, men de planerna blev inställda. Just nu känns det rätt så skönt för jag har längtat efter en kväll i soffan. Och ostbågar, ostbågar är bara ett måste.

Inga kommentarer: