onsdag 15 december 2010

Cracking Up Or Just Getting Older?


Så, nu tycker jag att jag har varit tillräckligt duktig som har städat, plockat i och ur diskmaskinen och satt på en tvättmaskin. Åter till soffan igen, för här spenderar jag oförskämt mycket tid just nu.
Man kan milt sagt beskriva mig som orkeslös, jag orkar inte ens byta kanal på tv:n så just nu får det otroligt genomtänkta Go'kväll på ettan hålla mig sällskap. Jag känner mig så där ordentligt slutkörd. En tuff, kall och mörk höst har väl satt sina spår. Eller så börjar jag bli gammal. Jag är frusen in i benmärgen och trött ända in i själen. Julen har nog aldrig varit så här efterlängtad tidigare.

Den årliga julstressen har däremot inte riktigt infunnit sig än. Kanske för att jag är för trött för att stressa upp mig? Det innebär dock inte att den inte kommer. Vi är absolut inte klara med julklappsinköpen. Inte på långa vägar. Min tanke är att jag ska hinna ta tag i allt det där imorgon eller fredag. Vi får se om jag lyckas. Annars får jag väl sällskap av den där stressen i nästa vecka.

Dagarna framöver innehåller både jobb, skola, juldisco för storebror, hockeyavslutning för lillebror, julfest på jobbet för mamma, julklappsshopping, skicka julkort, slå in alla julklappar, lämna de paket som inte ska följa med upp till Värmland, packa alla väskor och handla lite av julmaten. Men sen, den 23 december sitter vi så äntligen i bilen igen på väg upp till vackraste Värmland. Och där, där stannar vi ett bra tag.

2 kommentarer: