torsdag 2 december 2010

Hope


Iskalla, vintervita december är här igen. Jag brukar alltid tycka att tiden går fort, men den här hösten har försvunnit utan att jag kan minnas vad jag egentligen har gjort de här månaderna? Tiden har sprungit ifrån mig och som vanligt står jag nu med en hel lista med måsten där hälften borde ha varit avbockat för länge sen. Men för tillfället är mina tankar på annat håll och orken och lusten till allt julstök känns som bortblåst.

Lilla farfar är dålig, så pass att vi nog alla funderar över hur länge han har kvar. Jag och pappa besökte han igår och vi låg på sängen intill honom och bara pratade om allt och ingenting. När jag skulle gå klappade han mig på kinden, så som han alltid har gjort, och mitt hjärta brast lite just då. Än finns det hopp om livet, sa han. Och ja, än finns det hopp. Jag önskar och jag hoppas bara så innerligt att han får leva året ut.

Med december kom tårarna och ovissheten, som farfar så fint säger, nu finns bara hoppet kvar.

4 kommentarer:

nadja sa...

älskade vännen, nu gråter jag här för din farfar och för er...jag hoppas så att han orkar ett tag till, tänk på hans så fina ord där, så länge han själv har hoppet kvar så finns det det. fånga de orden så lättar det kanske något i ditt hjärta. styrkekramar till dig!

Life of Pernilla sa...

Tråkigt att höra vännen. Vi får hoppas att han orkar ett tag till, för allas skull. Har själv precis gått igenom en massa tråkigheter med dödsfall, så jag vet hur det känns och hur pass mycket några värmade ord från vänner kan betyda! Så om det är något jag kan göra så finns jag här.

Massa kramar

Mahatma sa...

Lider med dig hoppas du får behålla din farfar ett tag till. Och när han inte orkar längre är han säkert välkommen att spela lite poker med min farfar på ett litet moln♥ Kramar

Nilla nill@hotmail.se sa...

nadja: tack söta du för de fina orden! ♥
ja vi hoppas alla att han ska orka ett tag till. kram!
Tvåan: tack vännen för att du finns där! kramar ♥
elin: tack för omtanken! när den dagen kommer låter det där molnet väldigt fint, puss!