måndag 16 april 2012

Loft


Det känns helt ok med vardag igen när man har haft en riktigt bra helg. Inte bara en bra helg, en riktigt bra vecka faktiskt! Vi hann mycket av det vi hade tänkt oss och sakta men säkert börjar det arta sig här hemma.

Igår var vi på besök hos min fina vän och hennes familj uppe i Vasastan där de bor i en helt fantastisk vindsvåning som de själva har byggt! Jag kände mig som Karlsson på taket när vi blickade ut över takåsarna. Vilken obetalbar utsikt! Trots att de bor mitt i stan var det ett stort lugn som låg över hustaken och en förvånansvärd tystnad, det var som att kliva in i en helt annan värld. De har sannerligen skaffat sig en liten oas mitt i storstadsdjungeln. Man kan inte annat än att älska våningen, så ljus och fräsch, underbar helt enkelt!

Nu ska jag pimpla kaffe i lugn och ro medan den lilla sover, dyrbar tid!

Inga kommentarer: