tisdag 21 augusti 2012

Exhausted


Jag känner mig fullständigt dränerad idag. Vi har haft två riktigt jobbiga dagar med Danten som inte har varit kry. 
I lördags fick han feber igen (på sitt dop till råga på allt) och har sedan dess bara blivit sämre för varje dag. Igår var jag i kontakt med vårdcentralen och i och med att Dante väntar på njurröntgen ville de att vi skulle åka upp till barnakuten, framförallt för att försöka utesluta att han har en urinvägsinfektion. När vi kom upp till Huddinge igår hade han över 40 graders feber, 200 i puls och var nästan helt utslagen. Vi fick ta ett gäng prover, blåspunktion och så lungröntgen på det. Han hade en rätt så hög sänka, så någon form av infektion i kroppen har han, förhoppningsvis är det något virus.
Idag har vi varit uppe på barnakten igen för återbesök, nu är vi hemma och väntar på provsvar. I morse var han feberfri så vi trodde alla att han kanske var på bättringsvägen. Tyvärr är febern tillbaka nu igen, så vi får se vad som händer. Men jag hoppas innerligt att det värsta är över och att han börjar pigga på sig igen nu. 

Varken jag eller Nicke har fått någon vidare sömn de här två dagarna, så jag känner mig helt trasig. Känslomässigt finns det ingenting värre än när ens barn är sjuka heller, så man kan milt sagt säga att vi är slutkörda. Nu ska vi bara låsa in oss i hemmet resten av dagen och försöka återhämta oss lite. 
Stackars älskade lilla Danten. Om din mamma bara kunnat få byta plats med dig så hade hon gjort det utan att blinka. 

2 kommentarer:

Myggan sa...

Men huvaligen, lilla gubben. Håller tummar och tår och hoppas på det bästa.

Nilla nill@hotmail.se sa...

tack vännen! ♥ tummarna hjälpte nog för han är betydligt piggare nu! ;)