onsdag 29 augusti 2012

10 Months!

Danten blir tio månader idag. TIO månader! Vart tar tiden vägen egentligen? Det händer så mycket med hans utveckling just nu. Han är så medveten om allt runt omkring honom och förstår så mycket. Vi har inte en liten bebis längre, det växer fram en underbar liten kille i stället med världens härligaste personlighet. Han är så otroligt glad hela tiden, lättroad och enkel. Sitter utan stöd, ålar sig baklänges och knallar runt runt i gåstolen. Visst han är inte ikapp fysiskt än, men mentalt är han som andra tio-månaders barn. Och vi har inte bråttom. 

Jag njuter så vansinnigt mycket av att ha en liten den här gången, jag kan faktiskt förstå de som skaffar en hel drös med ungar (även om jag själv skulle känna mig otillräcklig), för det blir faktiskt roligare och roligare för varje barn. Jag uppskattar varje ålder, varje utvecklingsfas och känner mig så vansinnigt lyckligt lottad som får uppleva det här igen. Lycka är sannerligen att ha en Dante. 

Dante fem månader.

2 kommentarer:

Myggan sa...

Å jag håller helt klart med dig. När man skaffar lite efter att de första blivit lite större så är harmonin helt annorlunda än med de första barnen :) Härliga underbara känsla!

Nilla nill@hotmail.se sa...

visst är det underbart! det är verkligen ljuvligt att få uppleva en trea ♥