onsdag 29 augusti 2012

Throw Ups

Vi sitter i karantän här hemma idag efter att båda de stora grabbarna vaknade med magsjukan i morse. Mitt allra värsta. Nackdelen med att skolan börjar, de brukar alltid dra på sig nån bacill första veckorna. Typiskt. Jag som trodde jag skulle tillbringa dagen på baksidan i solen med en kopp kaffe. Tji fick jag. 

Den lilla däremot han är pigg igen och tillbaka till sitt vanliga glada jag. Helt underbart är det. Både jag och Nicke drog en lättnadens suck när febern försvann och han började bli vår lilla Dante igen. Man uppskattar verkligen vardagen på ett helt annat sätt efter att de har varit sjuka.

Nu ska vi bara plöja igenom den här magsjukan också och jag ber till högre makter att både jag och den lilla ska klara oss. I min värld finns det nämligen inget värre än att spy.


Inga kommentarer: