måndag 1 oktober 2012

October

Jaha och så var det måndag igen då och vi lämnar September bakom oss. Jag och Danten gör inte många knop idag efter en jobbig natt. Han är förkyld igen för sjuttielfte gången det här året och har snorat och hostat in på småtimmarna. Jag känner mig inte heller helt hundra och vaknade med halsont i morse, så idag ligger vi mest på golvet och gosar. 
Tyvärr är just den här förkylningen vansinnigt olämplig då Danten har tid för njurröntgen på onsdag, och då får han inte vara sjuk. Som vi har våndats för det här i flera veckor har jag absolut ingen lust att skjuta upp det ännu en gång. Nu vill vi bara få det överstökat. 

Helgen har varit fin och innehållit det mesta, mys med syster och hennes underbara lilla Julie, tjejfest och krogen i lördags och sen shopping på Ikea med bästa Anna igår. Jag handlade mest smågrejor, men det är alltid lika kul att gå och titta varv efter varv. Vi har ju en del renovering kvar och framförallt behöver vi planera Dantes rum lite mer ordentligt. Än så länge har vi bara en säng och en byrå som ska stå där. Skulle behöva någon form av bra förvaring till alla leksaker också, fick lite idéer på Ikea så vi ska nog kunna få till någonting bra. 

Nu ska jag surpla i mig sista kaffet och sen ska vi hänga tvätt jag och mitt lilla pyre. 



Inga kommentarer: