tisdag 2 oktober 2012

Wish It Was Thursday


Jag har varit i kontakt med Huddinge Sjukhus på förmiddagen angående Dantes förkylning. De tyckte inte att det var några problem om vi tror att han orkar med dagen. Det blir ju ungefär fem timmar totalt som vi måste vara där uppe. Usch och fy säger jag bara. 
Dante är hyfsat pigg idag även om han fortfarande snorar och hostar, så vi kommer köra imorgon. Men nu börjar det kännas i magen och ångesten kommer krypandes. Jag avskyr att de ska sticka honom och jag avskyr att han ska ligga fastspänd i en kvart under själva röntgen. Jag kommer att känna mig som världens sämsta mamma imorgon. 
Jag försöker fokusera på att det är för hans skull och helt enkelt ett nödvändigt ont, men efter alla turer på neo och barnmedicin känns det tungt. Min lilla. Min älskade lilla Dante. Jag hoppas verkligen att dagen ska gå bra och att jag kan hålla mina känslor i schack. 

Just nu längtar jag innerligt tills det är torsdag och allt är över. 

2 kommentarer:

Mahatma sa...

Tänker på dig och din minsta ögonsten det kommer gå bra och någon dålig mamma det är du verkligen inte. Positiva tankar. Kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

Åh tack hjärtat! Ja jag hoppas verkligen att allt ska gå bra! Kram <3