tisdag 12 juni 2007

Följetongen Fortsätter


Igår kväll fick jag feber. Var tvungen att åka in till akuten och mitt hundraartonde läkarbesök den här veckan. ( Känns det som i alla fall ) Den här doktorn var i alla fall duktig, tog inte många minuter för honom att lista ut vad det var. Tydligen har jag fått en bakteriell inflammation i foten, nåt som heter rosfeber. ( Aldrig hört talas om? ) Blir man inte behandlad så kan det leda till blodförgiftning, så tack gode Gud att jag åkte in. Blev hemskickad med en tio dagars penicillinkur ( för jag äter ju inte tillräckligt med tabletter redan ) och ett par kryckor. Får inte belasta foten överhuvudtaget. Känner mig som en gammal pensionär med krämpor till höger och vänster och som har ett pillerförråd som inte är av denna värld. Mitt liv är verkligen patetiskt för tillfället.

1 kommentar:

Tesa sa...

Skönt att du vet vad det är nu iaf! :) Så får vi hoppas att det går åt rätt håll nu så du blir frisk från alla krämpor!!