torsdag 14 juni 2007

Sysslolös


Före min så kallade sjukdomsperiod hade jag ett ganska roligt, innehållsrikt liv ( inbillar jag mig i alla fall ). Det livet känns väldigt långt borta just nu. För tillfället går hjärnan på högvarv för att komma på eventuella aktiviteter/roligheter som jag kan sysselsätta mig med om dagarna ( som inte innebär att jag måste stå eller gå ).
Det här är vad jag roar mig med just nu:
* Ringa alla i telefonboken och beklaga mig över hur synd det är om mig ( sen lägger jag på innan personen hinner börja prata om sig själv )
* Se hur många såpor man kan följa på en dag, ( hittills har jag på en och samma dag lyckats se Oprah, Hem till gården, Våra bästa år, Glamour, Fresh Prince, Freddie, Vänner, Sjunde himlen, OC, Top Model och ungefär tre kvällssåpor ) tyvärr var jag extremt understimulerad och hjärndöd efter.
* Shoppa på internet. Läsa bloggar på internet. Rensa mailboxen. Terrorisera alla på msn och shoppa igen.
* Läsa samtliga tidningar jag kan hitta. Gärna långsamt och gärna varenda liten annons.
* Sova
* Dricka kaffe ( de få gånger jag lyckas få med mig kaffekoppen samtidigt som jag hoppar på kryckor )
* Störa mig över hur stökigt, dammigt, smutsigt och rörigt det är överallt.
* Göra upp listor på vad sambon ska få göra när han kommer hem ( som jag ändå inte vågar ge honom eftersom han suckar och ser sur ut när toaletten kommer på tal )

EFTERLYSES: Mera, flera, roligare och mer intressanta tips.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Pilla! Du kan ju lösa korsord på internet eller något sådant spännande, eller så kan du be Niklas köpa en korsordstidning till dig. Det ska ju vara stimulerande har jag hört. Eller så kan du läsa en bra bok.
Hoppas foten blir bra snart. Kan dom inte ge dig kortisonsprutor så svullnaden går ner?
Kramar från Tessan!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tessan: Hej där! Har ju inte direkt tålamod för att sitta med ett korsord... men kanske kanske. Böcker går inte, kan inte koncentrera mig med hjärtklappningen. Vet faktiskt inte varför de inte gör något radikalt åt fötterna, men på måndag drar blodtömningen igång. Så förhoppningsvis hittar de vad det är som är fel. Tack för tipsen!! :-) KRAM!