lördag 16 juni 2007

Hundratjugonde Läkarbesöket


Då är man stammis nere på akuten också. Som tur var ( trodde jag i alla fall ) fick jag samma läkare som hade hand om mig i måndags. Han tittade på fötterna och slopade snabbt min rosfeber-diagnos. Sen blev det en ny sänka, som lustigt nog har stigit sen i måndags. Det gillade han inte. Den skulle ha sjunkit kraftigt sa han eftersom jag äter penicillin. Sen klämde han sönder fötterna på mig och började fundera på vad som var fel. Han såg sedan ut som en fågelholk han också, han fattade inte. Sen började han skrämma upp mig med teorier om njurar som läcker (??), reaumatiska sjukdomar, levern, inflammationer i lederna och veneriska sjukdomar ( hallå?? ). Men eftersom han inte kunde säga vad det var måste jag vänta tills på måndag då de ska ta ungefär sjutusen prover. Så det blev en remiss till röntgen, ytterligare en medicin ( suck ) och en orosfylld, ångestladdad helg att se fram emot.

Inga kommentarer: