tisdag 31 januari 2012

Just Me And My Boys


Vi var på BVC igår och vaccinerade Dante. Fy bubblan säger jag bara, mitt hjärta brister! Trots att jag har gått igenom det här med två barn tidigare så vänjer man sig aldrig. Nu för tiden tar man tydligen två sprutor dessutom, dubbelt ont på bebis och fyrdubbelt ont i mammans hjärta. Nästa gång överlåter jag det här åt mannen, jag är på tok för labil.

Idag är vi rätt så ensamma jag och mina små som är lediga från skolan. Nicke har helvetesveckor på jobbet framför sig med sena kväller (nätter?) och helger. Lika bra att jag och knattarna vänjer oss vid att vara själva. De stora har dock varit exemplariska idag och hjälpt till med både det ena och det andra. Vi passade dessutom på att ta en runda ner på stan så killarna fick handla för sina födelsedagspengar. Lyckliga grabbar vill jag lova.

Nu har de stora lämnat mig för pulkabacken och jag ligger på soffan och snusar på min bebis. Vi har det rätt så bra idag alltså.

2 kommentarer:

Mahatma sa...

Å det tyckte jag var så hemskt på vide tog de dessutombåda samtidigt... Höll i honom och tryckte i en i varje ben... Fy såg omänskligt ut. Kram på dig!

Nilla nill@hotmail.se sa...

ja det var verkligen vidrigt =( dante grät helt förtvivlat och jag kände mig som världens sämsta mamma. fy!

KRAM! ♥