lördag 4 februari 2012

Freezing



Fryslorten Dante ska bara vara i knät eller i famnen hela tiden, gud nåde om man lägger ner honom nån annanstans, då protesterar han hejvilt. Trots att vi vanligtvis har det rätt så varmt inne så är det klart att det blir kallare även hos oss när det är tio minus ute. Och bebisen är en värmeknarkare.

Vi har haft lite knepiga dagar på sistone. Jag har ju varit helt själv med grabbarna då Nicke har jobbat till sena kvällen/natten och det är banne mig inte helt enkelt att vara ensam med tre barn. Visserligen är grabbarna stora och klarar det mesta själva, men de ska fortfarande ha lunch, mellis, middag, läxhjälp, hjälp med tandborstning etc. Och fixa allt detta med en pipig bebis i famnen blir lite pyssligt. Visst klarar man det, men jag har varit bra sliten på kvällarna sen. Nu längtar vi tills mannens jobb går tillbaka till det normala igen så man kan få ta en dusch och gå på toa ifred. Lyx.

Idag har vi inga planer alls. Nicke jobbar som vanligt, killarna är ute i pulkabacken, Dante sover (invirad i en fleecefilt) och jag passar på att hinka i mig några koppar kaffe. De behövs idag, det var en liten herre här som tyckte att det var morgon klockan 05 i morse nämligen.

Inga kommentarer: