lördag 11 februari 2012

Good Day

Idag är en bra dag, en riktigt bra dag.

1. De stora barnen är på nån form av heldags barnkalas = lugnt, tyst och skönt i hemmet. Inget drama, inga slagsmål och inget bråk om vems tur det är att spela playstation.
2. Jag har fått shoppa på förmiddagen utan barn och utan man, dvs ingen som skriker hysteriskt i vagnen och är svettig hungrig och vill ha ny blöja NU. Ingen som drar mig i ärmen varannan sekund och undrar när vi ska gå till leksaksaffären. Ingen som är kissnödig, bajsnödig, snorig, hungrig eller törstig. Ingen som gömmer sig under ett ställ med damkjolar och vägrar komma fram. Ingen som gäspar och vill gå hem så fort vi går in på VILA eller Hemtex. Ljuvligt alltså!
3. Dante sover på soffan (inte på mig!)
4. Det är lördag.

Kan en dag bli skönare?

Det enda smolket i bägaren var att Dante väntade tills mamman kom hem ifrån shoppingrundan med att bajsa ner hela sig. Dålig timing bebis, det där ska vi jobba på.

2 kommentarer:

Myggan sa...

Snacka om kvalitetsdag :)

Men jag hoppas på att han inte byter ögonfärg, det är så fint med så där BLÅ ögon. Brudarna skiftar båda i grågrönt just nu. Jag slutade ändra färg på ögonen i 20 års åldern men det är väldigt ovanligt....

Nilla nill@hotmail.se sa...

mm, den var verkligen toppen!

haha, ja visst är det fint med blå, men jag är ju riktigt svag för bruna ögon... jaja, han är fin hur som! ♥