måndag 6 februari 2012

Monday



Jag sitter som vanligt ihop med min siamesiska tvilling Dante. Just idag passar det dock inte så bra då jag har fått hem en dålig Julian från skolan. Han ligger just nu nedbäddad på soffan med härliga 39 graders feber. Han behöver lite mammamys, alvedon, dricka, täcken och kuddar, filmer att titta på etc. Och mamman hon gör så gott hon kan med en arm och en ilsken bebis som inte alls vill dela med sig av uppmärksamheten. Som tur är så verkar det som att mannens dag på jobbet är lite bättre, så om energin finns kvar lite senare tänker jag fly hemmet. Jag behöver en liten dos med egentid och ser lite i smyg fram emot att lämna mannen med tre barn, varav en febrig och en allmänt grinig (bara utifall att han skulle få för sig att det är enklare att vara på jobbet än hemma). Så, det var våran måndag det.

Inga kommentarer: