tisdag 7 februari 2012

15 Minutes


Julian har varit lite piggare idag på morgonen, än så länge feberfri och på riktigt bra humör. Dock önskar han själv att han hade lite feber så han får fler "smällkarameller" (alvedon i form av sugtabletter).  

Idag ringde de från sjukhuset och vill att vi ska komma upp ikväll och lämna blodprov på Dante. Usch. Jag avskyr de där proverna. Men för tidigt födda måste tydligen följas upp på ett annat sätt. Han äter bland annat järntillskott, så nu ska vi se om han har lite bättre järnvärden än sist. Jag hoppas att det är på väg uppåt igen och att vi snart slipper järnet eftersom han får ont i magen av det.

Dante har somnat i famnen och jag har smugit ner honom i vagnen. Nu brukar jag ha sisådär femton minuter på mig innan han vaknar igen. Då gäller det att prioritera. Klä på mig? Ta bort tvätten? Koka mer kaffe? Sätta på diskmaskinen? Äta nåt? Jag tror det blir kaffe och nåt ätbart idag. Bäst att sätta lite fart då.

Inga kommentarer: