söndag 25 mars 2012

Guess We're Sick Again


Helt plötsligt är jag genomförkyld. Bultande huvud, hörselgångar och bihålor. Och ynklig. Ack så ynklig jag känner mig idag. Vi lider nästan alla av någon form av åkomma här hemma. Danten är snorig till tusen, André har ögoninflammation och Julian, ja Julian, han är fullkomligt sönderbiten av myggor. Myggor liksom! Nu? Hela han ser ut som en prickig korv och river och kliar tills det blöder. Jag trodde det var för kallt för myggor, guess not.

 
Jag och bebben har fortfarande inte kommit ur pyamasen. Tror vi fortsätter att ha morgon hela dagen faktiskt. Jag fick i alla fall sova till efter tio (tackar Nicke för det), vilket var mer än välbehövligt efter att både jag och Dante sovit uruselt i natt. Nu sitter jag i soffan med rinnande näsa och kuddmärkena kvar i fejjan. Julian sitter brevid och gnäller om allt möjligt och Danten sussar sött med ett hårt grepp om sin snuttekanin. Jag ska få i mig några koppar smaklöst kaffe och uppbringa krafter till att hänga en tvätt. Thats it. Sen får mannen min jobba för två idag.

Inga kommentarer: