fredag 30 mars 2012

Much Better This Time


Thank God for Emla säger jag bara! Den här gången bestämde jag mig för att testa Emla, mest på grund av att Danten blir stucken så ofta och kan jag skona honom lite så gör jag gladeligen det. Och tro mig, det fungerade. Första vaccinationssprutan reagerade han överhuvudtaget inte på. På den andra (som jag visste gör betydligt ondare) reagerade han inte förrän hon sprutade in själva vaccinet. Enorm skillnad i jämförelse med första gången han vaccinerades. Det här måste vi nog köra med fler gånger. Dock blir det nog Emla-plåster nästa gång för det var ett himla bök att få salva och täckförband att sitta bra.

Nu har mannen åkt iväg för att hämta hem de stora killarna som varit hos kompisar hela dagen, tror bestämt att jag blev lovad pizza också.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: