tisdag 6 november 2012

A Big Boy Now


Dante fick faktiskt flytta in i sitt rum redan igår, vi kände att vi chansar så får vi se hur det går. Det gick såklart alldeles utmärkt och Dante sov till sju i morse utan att vakna något på natten. Skönt! 
Idag har han fått härja runt i sitt rum ett tag, vi har flyttat upp lite leksaker och ska väl fylla på med mer så småningom. Skönt att få bort lite pryttlar ur vardagsrummet, och skönt att ha en plats han kan leka på utan att man måste passa på han konstant. Han börjar bli stor nu min lille, bebistiden är över och nu väntar de där roliga småbarnsåren i stället. Ska bli riktigt kul att se vad han blir för en liten person. 

Annars har just den här dagen känts rätt så tung av flera anledningar. Jag har varit tvungen att ta tag i en del jobbiga saker som rör en av mina söner. Även om det vänder sig i magen på mig så hoppas jag att det här kan leda till något positivt i slutändan. I det stora hela handlar det om att underlätta saker för honom och jag tror att det är på tiden att vi försöker göra något mer konkret. 
Det andra jag behöver ta tag i rör mig själv och mitt blodsocker. Jag har kvar min blodsockermätare hemma och har de sista veckorna tagit lite slumpmässiga tester. Vi kan säga så här, de har inte varit ok. Inte ens i närheten av ok. Jag behöver göra lite regelbundna mätningar i nån vecka, och ser det inte bättre ut så måste jag nog ta kontakt med Vårdcentralen. 

Nu ska jag förbereda middagen, liten sover och de stora är ute och leker med sina kompisar. Eventuellt ska vi ut till lillebror ikväll för att fira hans födelsedag. Sen väntar en fullspäckad dag imorgon med vaccination av Dante (huva), styrelsemöte i föreningen och Halloweenfest för André.  



Inga kommentarer: