onsdag 28 november 2012

Bloody Wednesday

December väntar runt hörnet, förstår ni, December! Vart sjutton tog det här året vägen egentligen? Jag är precis som de där gamla damerna mamma hade på besök med jämna mellanrum som alltid satt och åmade sig över att tiden gick så fort. Obegripliga tanter tyckte man själv när man var liten och tiden inte kunde gå nog snabbt. Men just nu önskar jag mest av allt att det gick att bromsa lite grann, bara så att jag hann njuta lite mer av mina små innan de växer ifrån mig. 

Idag startade jag morgonen på Vårdcentralen för provtagning. Jag fick någon sorts sockerkänning förra helgen vilket var helt vidrigt, så nu är det nog dags att ta tjuren vid hornen tror jag. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Nästa vecka väntar läkarbesök så får vi se vad de har att säga då.
Jag lyckades bloda ner sköterskans byxor, mig själv, stolen och golvet, eller jag och jag, sköterskan lyckades ta hål på kärlet och jag har väl bra drag i ådrorna tydligen eftersom blodet stod som en fontän ur armen på mig. Fick vi en intressant morgon, både jag och den stressade sköterskan. 

Nu ska jag ta hand om min genomförkylda, febriga lilla son som helst av allt bara vill vara i famnen hela tiden.  Sen ska vi klämma in stan och fotbollsträning ikväll. 




Inga kommentarer: