måndag 5 november 2012

Monday Again


En hektisk vecka är över och nu hoppas jag på lite lugnare dagar framöver. Helgen har varit intensiv men väldigt rolig. Syster från Åland kom i fredags med sin lilla familj och sen hade vi barnkalas för Danten i lördags. Det blev ett jättemysigt och lyckat kalas och Dante han fick vansinnigt fina presenter. Dock var han lite skärrad bland alla barn och satt mest still och tittade på allt som försiggick runt omkring honom. Han blev lite trött i allt ståhej sen och fick gå och sova mitt i allt kalasande. Men dagen den blev jättebra och vi är otroligt tacksamma över alla som kom och firade våran lilla stjärna!

Idag har vi mest tagit det lugnt jag och den lilla. Dantes rum är färdigmålat så nu ska han få flytta in vilken dag som helst. Vi har med flit avvaktat lite då han har fem tänder på gång samtidigt och har sovit lite dåligt i några nätter. Men förhoppningsvis får han flytta in nu snart. 

Nu ska jag surfa runt och kika lite på julklappar medan den lilla sover, det gäller att börja planera nu när vi både har födelsedagar i December och Januari och så julafton på det. Det börjar bli lite svårare med presenter nu när grabbarna helt plötsligt har slutat önska sig leksaker. Nu står det telefoner, hockeyklubbor, bandyklubbor, Ipad, tv och annat dyrt på listorna. Jisses, jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på till de. Tål att tänka på alltså (Ipad, tv och dylikt kan vi stryka). 

Dante undersöker sitt rum. 

Inga kommentarer: