söndag 30 mars 2008

Elementärt


Snart är helgen över, och snart får jag gå hem från hotellet (som jag bokstavligt talat bott på sen igår). Eftersom jag slutade elva igår kväll och började halvsju idag igen beslöt jag mig för att sova kvar (särskilt med tanke på att vi bytte till sommartid inatt och jag skulle förlora en hel timmes sömn). BIG mistake.
Jag skulle ha gått hem och sovit. Hela stans krog och nattliv befann sig i mitt hotellrum inatt. Fylla, skrik, skratt, sång och musik på sprängvolym. Och när man har hört Hold The Line för elfte gången tillsammans med en bashögtalare som inte var av denna värld, var det inte roligt längre. Jag hade inte ens kunnat gissa att det var så lyhört. Trodde inte ens att jag skulle märka av krogarna runtomkring. Men det gjorde jag, kunde till och med höra vad folk pratade om. Sanslöst.
När jag efter mycket om och men lyckades somna (det var inte bara krogljudet som störde, det surrade konstant ifrån fläktrummet och dessutom rann elementet hela natten) vaknade jag igen av vrål, skrik och vilda fighter, bilar som tutade och blinkande blåljus. Då blev det svårt att somna om. Låg med kuddarna över huvudet tills jag däckade nån gång in på småtimmarna. När väckarklockan sedan ringde kändes det som att jag precis hade somnat. Värdelöst. Och folk tycker att det är lyx att sova på hotell. Bah.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din stackare.... Men jag kan glädja dig med att de högljudda fighters killarna mådde mindre bra igår när de va och hälsade på på mitt jobb...... Mycket ånger över lördagens bravader;)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Myggan: Bra där! De fick vad de förtjänade för att de pajade min nattsömn! Ha.