söndag 9 mars 2008

Norra Brunn


Då var snart den här helgen överstökad också. Mestadels bestod den av jobb (så även just nu). Hotellet har varit rätt så lugnt, till motsats mot mig då som har varit full av energi - för ovanlighetens skull. Snart börjar dock en ny vecka. Jag har hundra bollar i luften och en kalender som är fullspäckad, men lika glad är jag för det ( fast gladast är nog räven ).

På tisdag är det 60-års kalas för svärfar på Norra Brunn i Stockholm, till min stora glädje fick jag veta att Johan Rheborg ska vara där = skrattanfall. Det lär nog bli riktigt kul. Lillasyster ska vakta knoddarna och jag och sambon ska pröva på det där med parliv lite. Inte ofta som vi får lämna hemmet utan knattar, så det ska bli spännande att se om vi fortfarande kommer ihåg hur man gör när man är flickvän/pojkvän ( inget snusk ). Det är nästan så man blir lite nervös, kommer vi ha nåt att prata om? I och för sig behöver vi kanske inte prata så mycket, svärföräldrarna kan ju hålla låda. Och egentligen är det väl mest menat att vi ska skratta, helst inte konversera, för då kanske nån komiker blir stött och slänger ut oss. Då kanske svärföräldrarna blir sura och sen måste vi åka hem. Och hem vill vi inte när vi äntligen har BF ( barnfritt ). Vi ska nog vara tysta och städade. Väldigt tysta. Och då behöver jag inte vara nervös över att jag inte har något att säga heller. Perfekt.

Inga kommentarer: