torsdag 20 mars 2008

Seg I Kolan


Konstig dag.
Jag har deg i huvudet.
Tre timmars sömn blev det, sen ringde Sandra och väckte mig. Jag fick kramp i båda benen när jag skulle svara. Oskönt sätt att vakna på.
Jag gick till jobbet, för en snabb kaffe och möta upp lillebror. Fick en bamsekram av hotellchefen som sa "men lilla vän vad du ser ut!" Då ville jag gå hem igen. Det gjorde jag inte. Jag hjälpte min bror, som jag lovat. Sen köpte jag en skinnjacka som belöning. Efter det jobbade jag gratis en stund. Fick ett påskägg. Det var en bra lön. Sen blev jag trött och provade vår inhyrda massagefåtölj. Fåtöljen misshandlade mig brutalt. Den var visst inte gjord för beniga människor. Då gick jag hem. Snart tänker jag äta pizza och ostågar, sen dö på soffan. Jag vill sova i ett dygn. Eller mer. Det får jag inte. 05.45 måste jag kliva upp och gå och jobba igen. Roligt. Rolig dag.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Men hallå! Du får inte jobba ihjäl dig nu.. Du har ju just varit sjuk... Så ta det lilla lugna nu, å försök sova ordentligt... :)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Syster: Jaa... det är inte så himla lätt alla gånger att ta det lugnt ;-) Vissa saker är ju svåra att påverka. Men jag kan lova att jag tänker på min hälsa! =)