tisdag 7 oktober 2008

All Work


Idag känner jag mig fullständigt hjärndöd. Jag som annars gillar att ha många bollar i luften, men hej, nån måtta på bollandet får det faktiskt vara. Mailen har bara rasat in, bokningar från internet likaså, telefonen den ringer och ringer och hundratals provisioner som ska bli klara - de har jag dessutom deadline på. Bekräftelser som ska skickas, grupper som ska bokas in, offerter som ska mailas, personer som ska ringas upp, stastistik som ska plockas fram, bokningskanaler som ska stängas, fakturor som ska dras ut, rumskategorier som ska stängas, PM som ska skrivas ut och mitt i allt möten som tar alldeles för lång tid. Sen stämplar man ut fullkomligt slutkörd bara för att komma hem till ännu mer jobb.
Tvätt som ska vikas och plockas bort, en maskin som ska hängas, mat som ska lagas, barn som ska roas, samtal som borde ringas, disk som ska in i maskinen, kläder som ska plockas fram till dagis, barn som det ska borstas tänder på, en diskmaskin som ska tömmas, barn som ska nattas, mat som ska inhandlas, leksaker som ska städas bort och post som ska läsas. Nånstans i allt det här har jag dessutom en 30-års fest att planera. Hjälp.
Har man tur får man en timmes lugn och ro i soffan ikväll, och den timmen den kan jag behöva inför mitt 11-timmars arbetspass imorgon. Är det konstigt att man är slut på kvällarna?

2 kommentarer:

Anonym sa...

men DU, vilka fina ord jag fick efter i söndags...tack! och nej det är inte speciellt konstigt att du är slut, jag hoppas du får lite lugn och ro! det är viktigt. kramar vargen.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Så klart! Himla mysigt med söndagskaffe hemma hos dig =)
Jaa... efter en sån dag känns det som att man skulle behöva semester i en vecka ;-) KRAM