tisdag 28 oktober 2008

Time Flies


Här händer det i princip ingenting, som vanligt när det är vardag. Inte för att inte händer saker i mitt liv, tvärtom, det händer för mycket. Men en del av det har jag svårt att dela med mig av, särskilt här. Dessutom räcker tiden helt enkelt inte till.

I morse var det storebrors tur att bli magsjuk. Han ligger nerbäddad i soffan nu och tittar på tv, piper lite och sover om vartannat. N har varit hemma och vabbat idag och jag har jobbat som vanligt. Ingen helt vanlig dag på jobbet dock, ännu en råtta har lämnat det sjunkande skeppet nu, och inte vilken råtta som helst, lillasyster. Och trots att tårarna föll när jag fick veta så är jag väldigt glad för hennes skull. Hon förtjänar det bästa och den arbetsplatsen är inte den bästa.

Som vanligt åker jag X2000 genom livet, dagarna bara flyger förbi och jag håller ett alldeles för högt tempo. Hösten har varit otroligt intensiv med många bröllop, möhippor, jobb, fester, födelsedagar och så min 30-års fest. Som kära A sa här om dagen, dags att allvarligt slå av på tempot innan tåget kraschar. Så nu blir det till att dra i handbromsen innan det är för sent. Vet ju precis hur fina mina bakslag brukar bli... Och det, det vill vi gärna undvika.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, syster.
Trots att det var ett oerhört svårt o jobbigt val så är jag så otroligt glad. Nu ska jag ut på nya äventyr!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Syster: Ja det ska du verkligen! Och vilket äventyr sen då! Kommer alltid att stå bakom dig oavsett vad. PUSS =)

Matilda sa...

Bra insikt! Inga bakslag inte! Försök ta det lugnt och tänk på dig själv! Du behöver det.

Jag vet, för jag är likadan...

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tilda: Jupp, projekt slow down har nu startat ;-)
Jo, du är ju det! =)