söndag 5 oktober 2008

Sweet Sunday


Ännu en helg till historien. Men den har varit bra, riktigt bra. Fredagen var faktiskt den lugnaste kvällen på länge. Soffan, ostbågar och Råttatouille var det jag mäktade med, och det kändes faktiskt otroligt skönt att bara vara och dessutom komma i säng i vettig tid. Lördag förmiddag spenderade vi i Skärholmen, inte för att tokshoppa (ekonomin tillåter inte riktigt det) utan jag var mest på jakt efter en klänning till helgens stundande bröllop. Och för en gångs skull fann jag det jag sökte.
På eftermiddagen drog sambon på hockey och jag fick finfint kaffesällskap av min härliga Anna. Min man passade även på att åka på pokerkväll med grabbarna sen och jag bjöd över lillasyster på lite girltalk och skumpa. Kändes som en favorit i repris när vi hamnade på krogen sen. Toppenlördag helt enkelt.
Idag har jag inte gjort mycket, spenderat ett par mysiga timmar hos S med kaffe och lite uppfriskande prat om allt möjligt. Blev lite inspirerad av hennes fina hem och åkte hem och tände ljus i hela lägenheten, så just nu är mysfaktorn riktigt hög här. Skön avslutning på en minst lika skön helg. För första gången på länge känns det faktiskt som att jag verkligen har varit ledig, och måndagsångesten är inte alls lika kraftig. Jag har nog lyckats ladda om batterierna lite, fantastiskt skönt!

Inga kommentarer: