söndag 9 augusti 2009

Take A Little Time, Time To Think Things Over


Jo det blev en 2-dagars den här helgen. Sabina gjorde mig sällskap över några glas rött igår och sen blev det en välbekant färd ner till krogen. Kände mig rastlös hela dagen igår och hade en stor klump i magen, men klackar på fötterna och en Heineken i handen gjorde susen. Jag tror att jag behövde komma hemifrån en stund.
Jag grubblar alldeles för mycket igen, identitetskris eller nåt. Allt ska analyseras sönder och jag funderar mycket på mina val jag har gjort här i livet. Känner att jag behöver lite egentid med mina tankar, och idag har jag fått det. N har varit på golfbanan sen tidigt i morse och barnen är ute och leker. Jag har i princip legat på soffan och lyssnat på musik och funderat hela dagen. En liten paus fick jag ifrån mina tankar när Anna kom förbi på en kaffe. Känns alltid lika skönt att få prata av sig med någon som säger sanningen. Min bästa Anna.

Snart är det dock slut på soffliggandet här hemma. Jag behöver tvätta, laga mat och förbereda mig lite inför måndag morgon. Sista dagen på semestern är här och snart börjar den trista vardagen igen. Egentligen gör den ju inte riktigt det eftersom jag bara jobbar en vecka och sedan är ledig i två veckor till. Men mentalt känns det som att sommaren är slut, och jag saknar den redan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå, du är så go=)
Jag älskar att du bor så nära nu!

PUSS min fina vän!!!

Nilla nill@hotmail.se sa...

A: Det är du som är go!! Jag älskar att ha dig här =) PUSS!

vargakvinnan sa...

TACK så mycket för den här helgen, du är toppen på alla sätt och vis! jag hoppas du har en skön söndagskväll och att det är okej att jobba imorgon. puss & kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: TACK själv! Jag hade verkligen jätteroligt =) Jobba var sådär... :-( Usch. PUSS!