måndag 31 augusti 2009

Reality Check

Snart september, det var den sommaren det (var det förresten sommar någon gång? Minns inte ens om jag har badat i år?). Här har hösten verkligen dragit igång igen med jobb, skola och dagis på allvar. Lillebror har varit långledig i hela åtta veckor, så jag var lite nervös inför dagisstarten i morse, men den har gått väldigt bra. Själv ville jag mest bara vända och gå hem igen när jag kom till jobbet. Det sitter nåt i väggarna där nere. Olustigt känns det helt enkelt.

För tillfället är jag solo här hemma och bara njuter av tystnaden. Mannen är och handlar, A är hos en klasskompis och lilla J leker utanför med söta grannkillen. Just nu är jag så trött så jag skulle kunna stå och sova, men jag har en lång lista att klara av innan vi gör kväll här. Vardag alltså, hör ni hur tråkigt det låter? Jag saknar redan semester, sovmorgon, partaj och grillkvällar. Kom tillbaka!

2 kommentarer:

Tesa sa...

ja det är ju så hemskt tråkigt när semestern är slut, känns nästan som höst direkt.. Fast samtidigt tycker jag att det är ganska skönt att komma tillbaka till vardagen . :)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tesa: Jag gillar inte hösten :-( Och vardagen gillade jag bara en halv dag. Nu vill jag vara ledig igen.