tisdag 1 september 2009

Anger Management


Mitt annars rätt så stora tålamod med folk är som bortblåst för tillfället. Jag stör mig och irriterar mig på precis allt. Allra värst blir det när jag stöter på "ego-folket". Jo man ska sätta sig själv och sin hälsa i första rummet, det tycker jag med. Men när man kliver på alla andra för att göra det imponerar man knappast på mig längre.

Vanligtvis förtränger jag min ilska och irritation på andra tills jag en dag exploderar, och det brukar inte vara särskilt trevligt. Jag skulle behöva få utlopp för det där i stället, boxning kanske? Dunka huvudet i väggen? Springa? Eller som min kollega rekommenderade, en överdos whisky? Det sistnämnda får jag nog däremot hoppa, jag är nog tillräckligt glad i alkohol som det är. Visserligen spottar jag grodor till både höger och vänster för tillfället, men det är ju inte riktigt så jag vill vara. Jag vill vara mitt vanliga jag som ler och förlitar mig på att what goes around comes around, för så är det. Men innan dess behöver jag nog spöa upp en gatulykta eller nåt annat hårt.

8 kommentarer:

Life of Pernilla sa...

Seså, andas...=)
Men jag sitter och funderar på hur f-n man spöar upp en gatlykta...hahaha. Det skulle vara en syn det! =)
Kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

2:an: Haha, jag moffade i mig ostbollar - det funkade finfint! ;-)
Tror nog att det kan göra ont att spöa en gatlykta, det var det som var meningen ;-)

Life of Pernilla sa...

Vad bra att det finns hjälp emot allt! =)

vargakvinnan sa...

ibland kommer det ut, vare sig man vill det eller inte. jag rekommenderar nån form av boxning - sen när man är utmattad får man prata ut och se om man kan lösa upp några knutar. puss (jag finns om du vill prata, anytime!)

Nilla nill@hotmail.se sa...

P2: Ja lyckliga jag som hittade ostbollar i skåpet ;-)
Vargen: Boxning skulle nog vara bra, om jag hittar en frivillig att banka på? ;-)
Den där kaffe-daten tackar jag gärna ja till, tid i veckan? PUSS

vargakvinnan sa...

jag är ledig alla dagar utom lördag? säg en tid du! och du, jag kan ställa upp som måltavla. =)

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Det låter fantastiskt! Fredag kanske? Jag kan när som efter klockan 14. Messar dig!
Åååh really? Tror dock att du är för söt för att boxa på =)

vargakvinnan sa...

jamen det är klart du får, jag är en tuffing ju! fredag blir perfekt, hör av dig så är jag redo till två-tretiden. puss