måndag 14 september 2009

Scary

Ok ni får inte skratta åt mig nu, men efter att jag upptäckt en groteskt stor spindel på min sovrumsvägg i lördags har jag nu införskaffat en sån här manick. Man pluggar i den i kontakten och då sänder den ut ett ultrafrekvent ljud som spindlar inte tycker om. Den sitter nu i min sovrumskontakt. För er som tycker det verkar fånigt kan jag meddela att mina fobier är sjuka när det kommer till dessa kryp. Jag får panik och det kryper i hela kroppen på mig, tårarna rinner och hjärtat rusar. Ren och skär skräck alltså. I söndags vågade jag knappt sätta min fot i sovrummet, tills denna lilla kompis kom på plats. Nu hoppas jag att nattsömnen är räddad igen.

5 kommentarer:

Tesa sa...

haha var så roligt när jag och mannen din skulle köpa den där! Fanns verkligen en sån för alla typ av kryp och skadedjur man kunde tänka sig! :) Hoppas det funkar oxå för dom var inte billiga!

vargakvinnan sa...

stackare, fobier ska man inte skratta åt, jag har ingen som tur är men många rädslor istället. jag hoppas nattsömnen är räddad nu, fina du. höstkram.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tesa: Kan tänka mig att det var en skojig shoppingrunda ;-) Hoppas också att den funkar, för jag grejar inte en spindel till. Yeak.
Vargen: Nej jag skrattar inte, men många andra :-S Lagom skoj är det kan jag säga. Skulle önska att jag inte ens reagerade över de där odjuren. Nattsömnen är definitivt bättre sen apparaten kom =) hihi. Kram tillbaka sötis!

Mahatma sa...

Tack för tipset..en sån behöver jag med här ute i skogen det kryllar av gigantiska spindlar och jag gråter varje gång jag hittar en inne..usch...hur blir man kvitt sin fobi?! Kram Elin

Nilla nill@hotmail.se sa...

Elin: Bäst du skaffar dig ett gäng du med! ;-)
Ja hur sjutton blir man av med fobin? Hittar du ett sätt får du säga till, jag hänger med! Kram sötis!