måndag 7 september 2009

Brokeback Shit


Igår kväll blev det en till rulle som jag tydligen är den sista på jorden att se - Brokeback Mountain. Nästan alla jag känner har pratat sig varma om den och sagt att den är helt fantastisk. Måttligt fantastisk om du frågar mig. Jag var uppriktigt sagt besviken när jag stängde av tv:n. Skitrulle, den hade jag kunnat vara utan. Men jag är kanske inte som alla andra. Kan för mitt liv inte begripa vad som är så bra med den? Att det är den första gayfilmen eller? Det innebär inte automatiskt att den är bra. Nej, både jag och mannen höll på att somna flera gånger, så intressant var den.

7 kommentarer:

vargen sa...

hehe och jag älskade verkligen den, heath ledger och jake gyllenhaal gestaltar en djup och manlig kärlek i ett intolerant samhälle så bra, tycker jag. smaken är som baken!

Sofie sa...

Den är grym. O jag storgrät första gången.
Å andra sidan tycker jag att titanic är en skit film.

Anonym sa...

Jag håller med! En riktig skit film! Kram kusin Hanna

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Hm, fast själv tyckte jag inte att det var mycket till lovestory heller :-S Ja, smaken är som baken ;-)
Sofie: Jag fällde inte ens en tår. Hade de gått ner lite mer på djupet kanske, men nä, värdelös =(
Hanna: Åh en till som inte fattar det fantastiska ;-) Bra, då är det inte mig det är fel på!

vargakvinnan sa...

jo, men kärleken är lite svår när den är förbjuden, jag tycker de förmedlar det fantastiskt. nåja. =)

Tesa sa...

Nja, tyckte varken den var särskilt bra eller dålig faktiskt.. mest medelmåttig typ!

Nilla nill@hotmail.se sa...

Vargen: Just därför att den är lite förbjuden borde de ha kunnat göra den mycket djupare, hihi.
Tesa: Ja inte imponerade den mycket inte =(