onsdag 16 september 2009

I Don't Want To


Jag är inte riktigt i form. Har känt mig halvrisig i ungefär en vecka, men nu börjar det väl bryta ut för idag har jag varit tvärsänkt. Ingen feber, men ont i kroppen, halsen, huvudet och mår illa. Är trött och snurrig och svetten den rinner över minsta ansträngning. Hoppas på att det bara är en vanlig förkylning och ingenting som påminner om Nalle Puhs lilla rosa vän. Hur som helst behöver jag vara på jobbet resten av veckan, halva hotellet är redan borta. Så vi håller tummarna för att jag studsar upp pigg som en ärta imorgon bitti klockan 6 (troligt?).

Igår var i alla fall en bra dag, även om jag var hängig. Direkt efter jobbet hade jag en middagsdate med Myggan på en mysig thairestaurang. Vi hade det hur trevligt som helst och maten var grymt god (dessutom brände den nog bort lite bacillusker också). Det märks att vi har känt varandra i en herrans massa år, även om jag inte säger något så vet hon ändå. Det är verkligen skönt med såna vänner.

Nu ska jag snart kasta mig i soffan en stund innan det är dags för sängen. Ska försöka C-vitaminchocka kroppen så att jag pallar ett par dagar till. I helgen är jag nämligen bjuden på en av mina bästa vänners bröllopsfest - och det vill jag inte missa för allt i världen.

Inga kommentarer: