lördag 26 september 2009

Missing


Det här är en tung helg för mig. Min familj åkte till landet igår kväll och kommer inte hem förrän imorgon. Kvar är jag med tårarna och tomheten. Jag saknar mina barn så mycket att hjärtat brister. Jag är inte bra på att vara utan de.
Det har aldrig hänt förut att jag har varit själv en hel helg. Jag försöker ta tillvara på tiden och låta tankarna vandra fritt, men när man inte mår så bra är ensamheten ingen vän.

Igår kväll kom i alla fall Anna förbi och räddade mig från mig själv, vi låg i varsin ände av soffan med ett glas vin i handen och bara va. Sällskapet gjorde susen och ikväll kommer hon tillbaka för att äta middag med mig och Lena.

Just nu tar jag tillvara på lugnet, med en kopp kaffe i handen och musik i bakgrunden försöker jag sortera tankarna och alla känslor jag har inombords. Tårarna har slutat rinna, så kanske kommer de mer förnuftiga tankarna till ytan nu. Det är kanske en lång väg dit, men det kommer att bli bra. Det måste bli bra.

5 kommentarer:

Life of Pernilla sa...

Det är jag helt övertygad om att det kommer bli!! Njut av att det är lugn och ro. =) Kram

Nilla nill@hotmail.se sa...

Pernilla: Vi håller tummarna för det. Kram!

Tesa sa...

Förstår att det kan kännas jobbigt utan killarna, men tror att det kan vara nyttigt oxå! så njut av lugn och ro och bara rå om dig själv :)

Anonym sa...

Tack för en helt tokmysig helg, den innehöll verkligen allt;-)

Puss på dig min fina vän<3

Nilla nill@hotmail.se sa...

Tesa: Det var mer än jobbigt, vill inte alls vara utan de =( Svårt att njuta då, men det blev en helt ok helg ändå. KRAM!
A: Tack själv finaste! Utan dig hade jag inte överlevt de här dagarna. Puss sötis!