onsdag 12 maj 2010

Sickness


Stackars storebror har åkt på en magsjuka som är utöver det vanliga. Annars när de små har haft någon form av spysjuka har de kräkts i max ett dygn. A har nu kräkts och haft diaréer i flera dagar. Så fort vi tror att han börjar bli bättre så drar det igång igen, senast i morse. Han går för tillfället på stränga dieter (som vårdguiden har föreslagit) bestående av kokt potatis, rostat bröd, vätskeersättning, té och morotspuré. Han får inte dricka utan får ta några munnar i taget med sked. Och när det gäller att äta så är det minimalt och ofta. Synd om honom är det absolut, han är ju som jag i kroppen, inget att ta av. Vi får verkligen hoppas att han frisknar till snart.

Igår var det min tur att drabbas av kräkbacillerna. Jag låg däckad på soffan hela dagen och natten med en hink som sällskap och tyckte synd om mig själv. Jag avskyr verkligen magsjuka. I min värld finns det inget värre än att kräkas. Som tur är mår jag redan bättre idag och jag hoppas att det håller i sig för helgen är full av planer.

Trots att jag bara har spytt i en dag visar vågen redan två kilo mindre. Det är galet hur fort det går utförs. Nu har jag lite att äta ikapp, så fort magen fungerar som den ska. Idag räcker té och kex gott och väl.

6 kommentarer:

Life of Pernilla sa...

Usch, låter verkligen inte bra. Jag hoppas ni alla blir friska så att ni kan njuta av långhelgen som kommer.
Massa pussar

Nilla nill@hotmail.se sa...

tvåan: tack! det hoppas vi verkligen att vi blir =) kramar! ♥

nadja sa...

bli friska väldigt snart! krya på kramar till er!

Nilla nill@hotmail.se sa...

nadja: åh tack vännen! vi jobbar på att bli bättre ;) kramar!

Tarzan sa...

Låter som att det är ROTA-virus, det tar ungefär 10 dagar innan det försvinner tyvärr =(

Nilla nill@hotmail.se sa...

tarzan: vad är det? aldrig hört talas om =( åh nej, tio dagar orkar vi inte...