onsdag 26 maj 2010

Case Closed


Trött, är nog det ord som bäst beskriver gårdagen. Trött på läkare, trött på sjukhus, trött på blodprover, trött på att svara på samma frågor om och om igen, trött på nyfikna sjuksköterskor och ja trött i största allmänhet. Det krävdes bara hundra läkarbesök och lika många blodprover och röntgenundersökningar för att konstatera något jag redan så gott som visste. Min gamla sjukdom har gjort entré igen. Surprise. Eller inte.
Nu ska jag absolut inte förringa läkarna uppe på HS, tvärtom, de var otroligt duktiga och noggranna och det tog inte lång tid för de att konstatera faktum. Jag åkte därifrån både lättad och frustrerad på samma gång. Lättad över att inte ha någon form av reumatism (vilket jag i och för sig aldrig trodde) och frustrerad över att lungsjukdomen visade sig vara kronisk. Nu får jag leva med det här, resten av mitt liv. Titt som tätt kommer den att dyka upp igen och jag får vara glad så länge den håller sig borta. Med de orden lägger vi det här till handlingarna, för nu orkar jag inte ens höra mig själv prata om det här längre. Case closed.

5 kommentarer:

Matilda sa...

Men nej! Det här beskedet inte positivt! Skönt att få veta, men jag hade hoppats för din skull att det skulle ha varit något annat. Botbart. Lindringare.
Jag önskar bara att du blir frisk och slipper alla dessa dumma symptom. Kram!

Life of Pernilla sa...

Då får vi hoppas på att symptomen försvinner snart och att sjukdomen går i dvala i sisådär 100 år. Puss

Anonym sa...

Hjärtat, jag/vi håller tummarna för att symptomen håller sig jävligt långt borta i största möjliga mån. Kramar till finaste.

Tesa sa...

Aj fan! Det var verkligen ingen bra nyhet.. Innebär ju också att risken att jag har kronisk också har ökat.. Hade ju hoppats på att vi skulle slippa den där skiten! kanske borde ta mig till läkaren jag med nu då. Men ingen medicin eller nånting sånt då?

Nilla nill@hotmail.se sa...

tilda: nej inte riktigt vad jag hade velat höra :-S vi får hoppas att jag slipper det i ett par år nu ;) tack för omtanken! kram
tvåan: ja det hoppas jag också, 100 år låter himla bra ;) puss!
vargen: tack vännen! snart tar vi nya tag =) kramar! ♥
tesa: ja du, det verkar som att vi sitter i samma båt =( ja, pallra dig iväg t doktorn nu! nej inga mediciner nu, men uppföljning om en månad. puss syster!