måndag 10 maj 2010

This Weekend

Helgen:

Fredag: kvällsjobb. Vanligtvis till klockan elva men jag stämplade inte ut förrän ett på natten. Så kan det gå med ett fullbokat hotell.

Lördag: mamsen kom ner från Värmlandsskogarna och tillsammans med tjocka släkten åkte vi hem till moster och firade hennes 40-års dag. Där bjöds det på fantastisk mat, farligt gott vin, tårta, bullar, kakor och världens bästa sällskap! Hade det inte varit för att Andy blev dålig hade vi nog stannat ett tag till. När barnen var i säng dök finaste Anna upp på några glas rött och dessutom fick vi spontanbesök av Catrin och hennes man. Det blev en liten tur ner på stan för ytterligare ett glas sen, men för min del blev det en kort visit så jag var i säng rätt tidigt. Men en mycket trevlig lördag alltså!

Söndag: fick gå i renoveringens tecken. Jag och mannen slet hårt hela dagen och målade, satte upp väv och skruvade trappräcken. Det märks att det börjar hända lite här hemma nu. Men fick jag bestämma skulle det gärna gå lite snabbare ändå.

Idag har jag tänkt fortsätta med målningen, man får passa på de vardagar man är ledig. Helgerna framöver är nämligen galet fullbokade, det händer nåt varje helg ända fram till början av juli. Fullt upp med andra ord - men bara roligheter så det gör absolut ingenting! Nu ska jag sätta fart här medans killarna är upptagna med Playstation. Perfekt läge för mig att öppna målarburkarna.

Inga kommentarer: