söndag 13 juni 2010

Crazy Living


Jag är inte direkt i mitt livs bästa form idag. Men allt är självförvållat, så jag har väl inte ens rätt att beklaga mig egentligen. I min ålder borde man veta bättre än att springa på efterfester och ramla hem halvsex på morgonen. Jo, jag borde nog skämmas lite. Men kvällen var alldeles för rolig för att jag ville att den skulle ta slut när krogen stängde.
Kusin fyllde 30 år och det skulle naturligtvis firas. Sen tror jag att mitt försök att komma ifatt de andra genom att hälla i mig vinet var en mindre lyckad idé. Jag blev minst sagt rund under fötterna och tyckte att hela världen var fantastiskt rolig. Så rolig att jag tyckte att sängen gott kunde vänta i några timmar till. Ja, ju mer alkohol desto mindre förstånd. Det kan jag skriva under på. Jag får vara tacksam över att jag har en fantastisk man som har tålamod med alla mina spontana infall.

Det blev inte mycket till sömn i slutändan då liten kom upp och väckte mig alldeles för tidigt (i mitt tycke, sanningen var att det var mer förmiddag än morgon). Jag kravlade mig ur sängen med en ordentlig huvudvärk och svidande ögon. Frukosten fastnade i halsen, men en Ipren och några koppar kaffe slank ner. Efter det var jag åtminstone kapabel till att fungera igen. Finaste Nadja kom förbi med sin lilla docksöta dotter och vi drack kaffe i sommarvärmen på altanen medans liten slumrade sött i sin vagn.

Jag tackar min lyckliga stjärna över att jag är ledig imorgon också, för den här dagen har bara sprungit iväg (eller jag har rättare sagt sovit bort den). Nu längtar jag efter bakismat och en kväll framför tv:n.




2 kommentarer:

nadja sa...

we love you.

Nilla nill@hotmail.se sa...

and we love you! ♥ tack min fina för riktigt mysigt sällskap!