fredag 18 juni 2010

Finally Friday


Då har jag klarat av den här veckans jobb, med nöd och näppe ska tilläggas. Jag hade goda förhoppningar när jag började äta den nya hjärtmedicinen i onsdags. De förhoppningarna är nu borta. Jag blev riktigt dålig redan efter första tabletten. Det susade i huvudet, allt snurrade, blev illamående och kallsvettig och hjärtat det hittade inte alls tillbaka till sin rätta rytm. Tvärtom, det slog som aldrig förr. Hur jag ens klarade av mina två kvällar på jobbet har jag ingen aning om. Det var ren och skär fylla kan jag meddela. Nu vet jag inte hur jag ska göra längre, äta de eller inte?

Nu har jag i alla fall tagit helg och det är jag vansinnigt glad över. Ikväll kommer mannens bror och familj på besök, det ska grillas, kanske drickas vin (om det nu funkar med den här medicinen) och spelas spel. Sen spenderar de natten hos oss. Det ska bli riktigt mysigt att umgås på hemmaplan en kväll.

Imorgon sen är tanken att vi ska hinna ut till Pappsen en sista gång innan han flyttar och efter det ska jag bege mig upp till huvudstaden. Nej, jag ska inte på bröllop, jag ska till Gamla Stan för att fira underbara Sabina som fyller hela 30 år. Det ser vi fram emot! Nu gäller det bara att mitt hjärta håller för det lär inte bli helt enkelt att ta sig hem från stan bland alla bröllopsfirare. Keep your fingers crossed!

Trevlig helg då friendly ones!

Inga kommentarer: