söndag 27 februari 2011

Change Of Plans


Jaha, den här helgen gick inte helt enligt planerna. Det blir lätt så när man som jag är hyfsat spontan av sig. Gårdagens middag blev hur som helst av och vi hade en fantastiskt trevlig kväll, kanske blev det lite för trevligt för vinflaskorna tömdes på löpande band. Med några glas innanför rocken är jag aldrig svårövertalad till något så när min kära Maria hörde av sig med förslag om en krogsväng nappade jag direkt. Sagt och gjort, efter att ha återvänt till hemmet och stoppat barnen i säng gav jag mig ut i vimlet med mina favoritsystrar. Det måste ha varit bra trevligt även på krogen för jag hinkade shots i baren och tyckte att livet var en fest. Det var dock inte alls lika festligt när min kollega ringde och väckte mig i morse och ville att jag skulle komma in och jobba ett par timmar. Det märks på bakfyllorna att man börjar bli äldre, de blir allt mer otrevliga.

Nu har jag i alla fall lyckats fräscha upp mig någorlunda och för ett par timmar sen löste jag av min stackars kollega som knappt har fått sova i natt. Nu står jag på jobbet och har bytt ut kaffet mot Ramlösa och mysbyxorna mot jobbkostymen. Planen är att jag ska få gå hem vid 19-tiden, så jag har åtminstone kvällen vigd åt soffan. Det kan behövas.

Ja meningen var ju att jag skulle åka hem efter middagen igår, vara ledig hela helgen och ägna söndagen åt städning och pyssel hemma. I stället blev det krogen, jobb och baksmälla. Så kan det gå.

Inga kommentarer: