torsdag 24 februari 2011

No More Snow




Det riktigt svider i ögonen av trötthet idag. Jag som annars har sovit relativt bra de senaste veckorna kunde inte alls somna igår kväll. Så fort jag lade huvudet på kudden började hjärtat banka, svetten rinna och tankarna mala. Jag undrar om det kan vara så att jag är lite smått stressad inombords? Vet att jag kollade på klockan sista gången runt 01, sen upp med tuppen före 6 i morse, och det spelade ingen roll hur mycket poppig musik som spelades på radion, jag ville absolut inte ur sängen. Sen får jag väl tacka termometern för de 15 minusgraderna i morse för jag var definitivt klarvaken efter promenaden till jobbet.

Och så lite mera snö på det här också. Kung Bore har visst bestämt sig för att ska det vara vinter så ska det vara vinter på riktigt, och därmed basta. Jag hoppas att vädermakterna tänker samma sak om våren och sommaren sen. I så fall överlever jag lite mera snö, eller nja, det är banne mig på gränsen för vad mitt tålamod klarar av just nu. Killarnas vinterkläder sjunger dessutom på sista versen, ytterplaggen är nog inte gjorda för pulkaåkning, rullning, grävande och ålande i snö i fem månader. Man kan säga att de bokstavligt talat har börjat trasas sönder. Så nu längtar jag efter att tidningarna ska skriva att våren kommer om en vecka eller två, och smågrabbarna de längtar ännu mera.

Inga kommentarer: