lördag 19 februari 2011

Working The Weekend

Igår tog jag och mannen med oss barnen ut för att äta middag. Jag fick god pasta, rödvin, kaffe och killarna åt bra så de fick smarriga efterrätter också. Det är riktigt lyxigt att få komma ut hela familjen ibland och få allting serverat. A avslutade middagen med att plötsligt blöda floder av näsblod (vilket är rätt så vanligt när det kommer till han). Servitriserna var dock himla gulliga och kom genast springande med både våtservetter och bomullstussar. Sen var min lilla visserligen inte alls nöjd med att ha en tuss i näsan, men han fick snällt finna sig i det.

Efter restaurangbesöket blev det en sväng på krogen för mig med min efterlängtade själsfrände (som jag inte sett på ett par månader) och hans vänner. Där fyllde vi på med mer rödvin, drinkar och rosé. Jag skrattade så att tårarna rann och varenda muskel i magen krampade. Kvällen blev alltså inte alls så lugn och tidig som jag hade planerat. Idag får kroppen lida för det, jag står på jobbet med en lagom trevlig baksmälla och försöker förtränga illamåendet som bubblar upp med jämna mellanrum. Jag får försöka stå ut tills jag slutar klockan 23, sen hem och sova ett par timmar för att återigen stämpla in 6,45 imorgon bitti. Ja det var den helgen det. Jobb kombinerat med bakfylla.

Inga kommentarer: