onsdag 9 maj 2012

Me And My Headache




Jag vaknade i morse med jordens huvudvärk, jag tänkte att om jag bara fortsätter blunda så kanske Danten somnar om igen. Inte. Han blev i stället fly förbannad och kastade spottade och fräste ut nappen. Blängde argt på mig och slutade inte gasta förrän mamma drog upp persiennen. Sådärja. Morgon var det ja. 

Nu sover han igen, den lilla. På pin kiv tror jag. Kanske borde jag också försöka sova en stund, men det är ju så förbaskat svårt att sova på dagen. Jag har inte riktigt ro i kroppen. Dessutom har jag ärenden, så säger farmor jämt när hon ringer "har du ärenden?". Då undrar hon inte om jag ska på stan utan om jag har städ, tvätt, diskning och matlagning på gång. Det har jag alltid, men det säger jag inte. Nädå, jag har tid säger jag, och så pratar vi i en timme i stället. Men idag går det inte att skjuta upp någon mer städning, vi får övernattningsgäster i helgen, bäst att sätta fart då. Jag, min huvudvärk och mitt kaffe. 

Inga kommentarer: