torsdag 3 maj 2012

Thursday And Anxiety



Jullen är hemma idag också, hostar fortfarande men är helt klart på bättringsvägen så imorgon lutar det åt skolan igen, skönt. Vi har varit ute en liten stund på förmiddagen men det blir bra varmt på baksidan när solen ligger på så nu är vi inne igen. Julian härjar runt i källaren, Danten härjar runt på golvet och jag sitter och väntar in min Lena som kommer förbi om en stund. Jag kan behöva distraheras lite. 
Imorgon väntar en heldag på Huddinge sjukhus med Danten, han ska röntga njurarna eftersom han hade en misstänkt urinvägsinfektion när han var mindre. Och jag har jordens ångest. Ångest för att de ska sticka honom igen och ångest för själva röntgen. Hur ska de få han att ligga still? De söver väl inte? Usch och fy vad jag oroar mig för morgondagen. Mitt hjärta kommer att brista. Jag hoppas innerligt att allt går bra och att njurarna är precis så som de ska vara. Tänk på oss imorgon!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det kommer gå bra! Tänk att vi har sådan bra sjukvård och vänd det till något possitivt. Varma kramar från oss

Nilla nill@hotmail.se sa...

Jessi: ja visst är det så, så himla jobbigt när de sticker i han bara :-/ men hoppas det ska gå bra, tack gumman. kramar!