måndag 7 maj 2012

Mondays

Det gick ju sådär för oss på Huddinge i fredags. Vi blev hemskickade med en sönderstucken Dante efter att sköterskorna inte lyckades med att sätta en infart, alltså blev det ingen röntgen. Vi ska göra om proceduren efter sommaren igen, tills dess ska han fortsätta med antibiotikan. Min lilla stackare, mitt hjärta brast där i fredags när han grät förtvivlat. Fy vad hemskt det är när de sticker honom, jag vänjer mig aldrig. 


Resten av helgen har däremot varit kanon! I lördags fick vi besök av Linda och hennes lilla son som flyttat hem till Sverige igen efter många år i Australien, det var flera månader sen vi sågs så vi hade såklart massor att prata om. Tiden bara rann iväg. På kvällen sen var det dags för min krogpremiär - första gången jag var ute på över ett år. Sällskapet var det bästa och jag hade en otroligt trevlig kväll. 


Igår fick vi mera besök av min moster och hennes familj, vi körde en heldag med mängder av mat och gott fika, underbart! Barnen de lekte i timtals, vi vuxna tjattrade och pimplade kaffe för glatta livet och Danten han stornjöt av all uppmärksamhet och vandrade från famn till famn. En fantastiskt härlig dag helt enkelt, galen, rolig och intensiv, precis som det ska vara. 


Nu dricker jag förmiddagskaffe och har satt igång en tvättmaskin, både jag och Danten är förkylda så idag tänkte vi bara ta det lugnt och försöka kurera oss lite. Det är ändå rätt så skönt med måndag igen, vi gillar det här vardagslunket. 



Inga kommentarer: