tisdag 18 september 2012

Baby Julie

Min underbara systerdotter, Julie!


Vi hade en intensiv men underbar helg på Åland jag, lillasyster och mamsen. Det var så vansinnigt mysigt att få träffa min systerdotter för första gången. Mitt hjärta smälte när jag fick hålla och pussa på de där små mjuka, runda kinderna. Hon är alldeles underbar lilla Julie. 
Att bli mamma är det största som har hänt mig, men att bli moster kommer helt klart på andra plats. Jag skulle göra precis allt för mina tre fantastiska syskonbarn. 

Min kusin var vansinnigt gullig och ställde upp med sovplatser åt oss så den lilla nyblivna familjen åtminstone fick vila från besök på natten. Jag önskar bara att jag inte hade varit så vansinnigt trött, för då hade det kanske varit skoj att ta en runda i Mariehamns nattliv. I stället blev det middag ute och i alla fall ett glas rött innan vi gick hemåt och däckade alla tre i min kusins charmiga lägenhet. 

Nu längtar jag redan till nästa gång jag får se mitt lilla pyre igen. 

Inga kommentarer: