fredag 14 september 2012

Weekend Trip

Jisses vilket höstrusk! Idag vill man helst inte gå utanför dörren, men i eftermiddag måste vi bara ut en sväng för att ta oss till lillasyster som fyller år. Hoppas att det värsta regnet har hunnit lägga sig till dess.

Jag skulle verkligen behöva gå igenom killarnas höstkläder. Jag tror att de två stora har jackor och mössor som passar, men Dante skulle verkligen behöva både jacka, overall, fleecekläder och skor? Jag har inte jättemycket kvar från de stora killarna och det som finns har inte riktigt passat säsongsmässigt, förutom mössorna då. Dante har ju hela tiden varit så mycket mindre än de andra två, men nu har han däremot växt ikapp med råge!
Vi var ju på 10-månaders kontroll förra veckan. Han klarade galant det som förväntades av honom och barnläkaren var imponerad över att han har tagit ikapp så mycket redan. Det kanske helt enkelt var meningen att han skulle komma i Oktober. 
Nu väger han 9 kilo och är 71 cm lång. Han ligger strax under normalkurvan för en 10-månaders baby och har alltså tagit ikapp massor. Och inte bara tagit ikapp, han har även gått om Julian viktmässigt vid samma ålder. När Julian vägde nio kilo var han ett och ett halvt år. Galet! Dante är inte jätterund men Julle däremot var en riktig liten tunnis. Lustigt att min lilla som föddes för tidigt nu har gått om sin storebror. Det går undan vill jag lova. 

Nu sitter jag hemma och väntar in mamsen som dyker upp om ett par timmar. Tidigt imorgon bitti åker vi till Åland för att hälsa på min syster och hennes lilla nyfödda docka. Jag längtar så jag kan spricka samtidigt som jag kommer att sakna min minsting massor, jag är inte alls van vid att vara borta från honom. Och hur mannen ska lyckas pyssla ihop helgen med träningar, fotbollsmatch och barnkalas med tre barn har jag ingen aning om. Han kommer att få det minst sagt hektiskt på hemmaplan. Det kommer nog märkas rejält att mamman inte finns på plats. Men jag tänker det är väl nyttigt. 

Trevlig helg då!


Dante i storebrors gamla mössa. 

Inga kommentarer: